Hem   »   Årsmöte i Borås

Årsmöte i Borås

Föreningen Aktiva Seniorer i Borås har genomfört årets föreningsstämma. Det gångna året har präglats av en pågående flytt till nya lokaler i det kommungemensamma huset, träffpunkt Simonsland, som ligger alldeles intill stadens textila centrum med Textile Fashion Center och Textilmuséet. Nu i början av mars skall flytten vara helt klar.

Föreningens ekonomi har försämrats inte bara p g a kostnader i samband med flytten utan också till följd av att föreningens caférörelse upphörde efter våren och att deltagandet i gruppverksamhet och föredrag gått ned. Reseprogrammet har dock varit lika uppskattat som tidigare år. Speciellt lockande var resan till SVT i Göteborg och Landvetters flygplats, som kommer att genomföras även under innevarande vår. Resorna till Göteborgsoperans föreställning av Kristina från Duvemåla och till bohuslänska Hamburgsund och Tjörn var också uppskattade liksom tågresan på Kinnekullebanan för att nu nämna några av resmålen.

På årsstämman fick föreningen sin tredje hedersmedlem, nämligen Britta Lannefjärd, som arbetat i caféet och på kansliet under de tjugo år som föreningen funnits till. Efter förhandlingar och avtackningar framträdde föreningens egen trubadur Henrik Westling med visor av Ruben Nilsson och Nils Ferlin men också med egna bejublade alster.

Rolf Bååth

{gallery width=200 height=250 }artiklar/boras/arsmote_2015/{/gallery}